life is short

senyum selagi ada gigi
senyum selagi ada sinar matahari
senyum selagi ada bulan menemani
senyum selagi ada seseorang menghampiri
senyum selagi kita masih diuji
senyum selagi kita diberi kekuatan untuk berdiri
senyum selagi kita masih mampu untuk hidup berdikari

 hopefully...

yaaa ... senyumlah sayang agar kita boleh hidup walau tanpa alasan
saya cuba tersenyum saat orang yang saya sayang menyayangi orang lain
saya cuba tersenyum saat saya dah tak kuat untuk hadapi semua dugaan allah ini
saya cuba tersenyum agar saya dapat kebahagiaan dihari kelak
saya cuba tersenyum agar orang sekeliling saya turut tersenyum
saya cuba tersenyum walau dalam hati saya punya 1001 rasa..
saya cuba tersenyum saat saya tak diperlukan lagi 
saya cuba . ya saya cuba :)

ya allah , beri aku kekuatan agar aku dapat jalani segala ujian mu ya allah . beri aku ketenangan agar aku terus tabah untuk semua ini . beri aku kebahagiaan agar aku tahu hidup ini bukan hanya untuk disakiti . berikan aku segala rasa cinta agar aku tidak melukai hati insan lain . ya allah ... saat aku hilang harapan dan tujuan , berikan aku kekuatan dan kesabaran untuk hadapi semua ini . dan berikan aku rasa syukur bahawa takdirmu melebihi segalanya .
amin...





 

THANKS FOR READING

No comments:

Post a Comment