dugaan untukku

"jangan cakap seseorang itu sudah beriman andai dirinya tak pernah diuji dengan dugaan allah"

ya allah...
aku insan kerdil dihadapanmu
yang penuh dengan dosa
yang hanya tahu meminta tanpa segan silu 
yang selalu mengharap padamu
agar hidupku menjadi bahagia selamanya
tapi...
dugaan apa yang kau beri ini?
ujian apa yang cuba aku hadapi ini?
ya allah ya tuhanku..
aku harus kuat untuk bersama dia
aku harus tabah dihadapan dia
hati aku harus tegar untuknya
aku harus..
ya allah ...
baru semalam aku rasa bahagia .
dengan dia aku gembira
kenapa cepat kau hlangkan rasa tu?
aku tak kuat ..
aku lemah tengok dia terlantar kesakitan
menahan perit
sakit yang tak terkata
ya allah...
kau tabahkan hatinya , kau kuatkan jiwanya .
kau beri dia semangat
kau sihatkan tubuh badannya seperti sedia kala
sesungguhnya dia punya harapan dari sebuah keluarga .
dia seperti kaki untuk ibunya.
ya allah ..
kau makbulkanlah doa hambamu ini

amin ....

THANKS FOR READING

No comments:

Post a Comment